lørdag den 7. juli 2012

Den flotteste bamse

Som nævnt har jeg fået en masse ting med fra Danmark. Noget af det allerbedste er bamsen her, som nu er Astas.

Det er Karen Elisabeth, der har hæklet den smukke bamse, som du også kan se her. Vi har lavet en byttehandel, hvor hun har fået en stor pakke med retrostof. Jeg har selv valgt farverne og sendt uld og glasøjne til hende. Jeg syntes nemlig at den skønne bamse skulle stoppes med uld. Udover at det er rart og varmt at putte med den nu, synes jeg at ulden giver en tyngde jeg godt kan lide - ligesom de bamser man havde i gamle dage...


Jeg syntes også at glasøjne er ekstra lækre. Jeg havde fejlvurderet størrelsen en smule, så de er lidt større end jeg havde forestillet mig, men ser jo ganske søde ud sådan også. Og jeg husker at jeg som barn elskede store mørke øjne, så mon ikke også Asta vil gøre det?

Jeg har flere gange taget mig selv i lige at skulle beundre det helt utroligt flotte arbejde igen. Detaljerne er så smukke og jeg er fuld af respekt over det flotte håndarbejde!

Også modtageren elsker sin nye bamse og har haft den med på sine bittesmå gåture. Tusind tak for byttehandlen, Karen Elisabeth!

I øvrigt kan hun alligevel passe den lækre ugletrøje, som jeg skrev om her forleden. Nogle gange er det en god idé at prøve det tøj, som man tror er større. Det havde jo været helt forfærdeligt ærgerligt at begynde at bruge den skønne trøje for sent.

14 kommentarer:

  1. Jeg elsker de bamser, de er simpelthen så fine, og denne her er da intet mindre end fantastisk i de farver og de fine glas øjne :) Det var en dejlig byttehandel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de bamser er helt særlige! Og farverne er jeg selvfølgelig også vild med - ellers ville det jo være fjollet at vælge dem ;)

      Det er sjovt som det ændrer udtrykket meget om det er blomstens midte eller mellemrummene, der er mørkest. Kan godt lide begge dele, men er meget tilfreds med bamsen, som den er blevet.

      Kh. Mirjam

      Slet
  2. Hvor er det altså bare en smuk bamse! Jeg så den godt på Karen Elisabeths blog, og tænkte nok, at den skulle hjem til dig, da hun skrev, at den skulle til NZ;-) Og ja, sikke et håndværk - det har jeg altså stor respekt for.
    Og det er da efterhånden en ret så stor pige, du har dig:-) Hun bliver mere og mere piget at se på - og mindre baby. Som tiden dog går stærkt. Det lægger man først og fremmest mærke til, når man ser børnene - fordi de forandrer sig så hurtigt.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er helt fantastisk flot lavet, den bamse!

      Og ja, Asta vokser og bliver så stor. Der sker så meget for tiden. Jeg synes at udviklingen virkelig tager et ryk lige nu på flere planer :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  3. Den skønneste bamse jeg længe har set! Kan godt forstå, at du og Asta er glade for den;-)
    Kh
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er bare helt fantastisk :) Dejligt med legetøj, som man også selv nyder at have. Så gør det heller ikke så meget, hvis det ligger i hele stuen ;)

      Kh. Mirjam

      Slet
  4. Er lyset virkelig så meget varmere i NZ? eller leger du med noget fotoredigering...
    Hvor er den skøn lige der i Astas arme - dejligt at se!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at se hende med den skønne bamse. For elskes og leges med, det skal den, men jeg sætter grænsen ved syltetøjsmadder og lignende, for den skulle også gerne overleve. Det er en af de ting, der skal gemmes :)

      Med hensyn til lyset så synes jeg faktisk at lyset hernede er stærkere og varmere på en eller anden måde. Måske bare fordi solen er så meget mere fremme end i DK. Selvom det er midvinter skinner solen lystigt :)

      Men derudover er jeg ret bevidst om hvidbalanceindstilling på kameraet. Jeg tager ofte med den manuelle indstilling, da jeg synes at den automatiske tager for kolde billeder - hvor den hvide bliver blålig. Jeg laver jo også mine rammer i et billedredigeringsprogram (bruger PhotoScape) og her får farverne ofte lidt mere "dybde" :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  5. Fantastisk bamse - hun er så dygtig :Karen Elisabeth o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt vildt! Jeg er imponeret :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  6. Den er vel nok fin den bamse - rigtig retro sag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes den er så skøn og er blevet super god i de ønskede farver :) Synes både at den brune gør at den er mere 'retro' og ligner en klassisk brun bamse mere.

      Kh. Mirjam

      Slet
  7. Wauw den er skøn skøn skøn og ja sikke et håndværk altså..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er så lækker! Og det er virkelig et fint håndarbejde og mange timers arbejde, der ligger i den. Den vil helt sikkert blive værdsat meget herhjemme.

      Kh. Mirjam

      Slet

 
Related Posts with Thumbnails